vrijdag 22 augustus 2014

Shopping Haul - Den Bosch, Tilburg & Waalwijk

Vakantie is shoppen! Tenminste, voor mij.. Er gaat sowieso geen maand voorbij dat ik niks online bestel of een winkel induik voor een nieuw truitje, jurkje, broek of iets anders leuks. Laat staan een vakantie. Waar een vakantie is, moet geshopt worden.. Deze zomer had ik maar een weekje vakantie, maar ik heb in die week toch wel twee dagen in de stad besteed. Afgelopen maandag was ik te vinden in Den Bosch en afgelopen woensdag ben ik Tilburg en Waalwijk doorgelopen op zoek naar leuke nieuwe kleren. Maar wat een oneindige zoektocht was dat zeg..

Met de bus vaan Kaatsheuvel naar Den Bosch, begon al goed doordat we midden in die hagelbui 's ochtends richting de bus liepen.. Zeiknat natuurlijk en toen we aankwamen was t droog. Een beetje jammer, maar het bederft de pret niet. Eenmaal aangekomen hadden we opdracht gehad om bij Jan de Groot Bossche Bollen te gaan eten. De lekkerste van Nederland, dus dat werd geproefd onder het genot van een verse muntthee. Even een beetje opwarmen en die bossche bollen waren ook echt de beste die ik ooit op had.


Uiteindelijk heb ik heel Den Bosch gehad voor twee tasjes, wat vind ik het ineens moeilijk om kleding te kopen.. En dan met name broeken. Met mijn heerlijke benen is dat een grote opgave.. Ik heb voor een broek eigenlijk 3 maten in 1 nodig. Mijn moeder nam me mee naar de Miss Etam om daar eens in de rekken te kijken. Allemaal heel leuk en aardig, maar als je een plus size broek aan hebt is hij niet alleen plus size bij de benen, maar ook bij de buik. Met als gevolg dat als hij aan mijn benen goed zat hij aan mijn buik 2-3 maten te groot is. Aargh, voel je de irritaties al? 
Uiteindelijk terug naar de gewone collectie en hier toch een broek kunnen score, die zowel bij mn benen goed zit als bij mijn buik, maar hij kon natuurlijk niet helemaal goed zijn.. Dus moet ik er van de week nog 10 cm af laten halen omdat hij aan de onderkant weer veel te lang en wijd is. En zo ook bij de broek die ik bij Le Ballon vond, van Geisha.


Ik ben voor het eerst in mijn leven bij de winkel Le Ballon geweest, wat een leuke zaak! Als je in de buurt bent, want hij heeft maar 12 filialen, moet je zeker eens langs gaan. Ze hebben veel verschillende merken, veel verschillende prijzen en veel verschillende maten. Zo hebben ze de standaard maten in de winkel hangen maar als je vraagt om nog een maatje kleiner of groter gaan ze die pakken, want dat hebben ze gewoon achter liggen! Ik heb hier bovenstaand vest gekocht en sinds ik hem heb betaald zijn we onafscheidelijk.. Ik had deze ook aan op de foto van mijn vorige post. Hij zit heeeerlijk, is goed te combineren en hij is lekker warm. Daarbij is ICHI ook een heel fijn merk dus dat is alleen maar mooi meegenomen.

Dit was ook het enige wat ik in Den Bosch kon vinden.. Ik kwam letterlijk met twee tasjes thuis, had drie dingen gekocht.. En dit probleem had ik vorig jaar herfst/winter ook al toen ik ging winkelen.. Ik geloof dat ik mijn lichaam en mijn stijl echt even ruzie hebben. Maar om toch nog even verder te zoeken ging ik Woensdag verder naar Tilburg, met frisse moed. Maar toen ik na drie winkels weer elke keer teleurgesteld naar buiten kwam werd dit ook een beetje vervelend..


Tilburg kwam ik dus uit met 1 tas, die van de Sacha. Begin van de dag liepen we de winkel al in, precies toen ze het alarm gingen testen. Dat doen ze eens per jaar, en ik had t geluk dat ik daar in stond. We zijn toen heel snel verder de stap in gelopen. Elke keer paste ik deze schoenen niet omdat ik ze te duur vond, maar ik had zo weinig gekocht en ik vond toch dat ik ze wel verdiende. Ik was eerst van plan nikes te kopen en dat is toch ook 90 euro. Ik vond dat uiteindelijk wel t passen waard. En god.. Wat zitten ze lekker. Ik deed ze aan en ik had helemaal niet t gevoel dat ik op hakken liep, terwijl ze welgeteld toch 11 cm hoog zijn. Het plateau van ongeveer twee centimeter is een groot voordeel met het lopen. Ik heb er nu een hele dag op gelopen, sinds 7.45 uur en het is op dit moment 4 uur, in Den Haag. Ik ben van Albert Heijn naar tram gelopen en weer terug, elke keer een minuut of 10-15, zelfs een keer 30, maar dat was omdat ik weer eens verkeerd liep.. En dan natuurlijk in de Albert Heijn en op t station stukken. Ik moet nu wel zeggen dat ik last van mn voeten heb. 
Als ik zit totaal niet, alleen mijn rechter enkel, maar die enkelbanden zijn een beetje uitgerekt dus dat heb ik altijd op hakken. Als ik loop is de pijn opzicht wel vrij erg. Ik kan geen vlotte grote stappen meer zetten ;)


De laarsjes zijn gemaakt van echt leer en hebben een krokodillen leren 'achterkant'. Ik heb tegenwoordig echt een verslaving aan krokodillenleer en slangenleer, dus vandaar dat ik deze schoenen ook zo leuk vind denk ik.. Ik heb er schoenpoets bij genomen, omdat dit toch stukken beter is voor je schoenen als spuiten. Je merkt t verschik heel goed en ik dacht, dan heb ik die ook meteen in mn uitzet zitten. En daarnaast heb ik ook nog bovenstaand armbandje gescoord voor 3 euro! Hij is iets te groot, maar ik vond hem zo leuk dus heb heb toch meegenomen. 


Toen ik dus ook in Tilburg niks kon vinden zijn we nog even door gereden naar Waalwijk. We stonden in Kaatsheuvel op de camping, dus dat ligt dan toch op de route. ik heb daar bij VERAA nog een legging van ICHI gehaald, een basic zwarte, en bij de H&M nog dit leuke tasje en 7 paar sokken gescoord. Ik heb 5 jaar voor het laatst sokken gekocht, dus dat werd wel tijd. Het tasje leek me super leuk voor verjaardagen en dat soort dingen. Ik heb altijd óf m'n clutch, óf mijn handtas bij me en mijn handtas is vaak te groot en mijn clutch te klein. Dit tasje is net wat groter als mn clutch en ik kan hem om mijn schouder hangen, dan hoef ik hem ook niet de hele tijd in m'n hand vast te houden.

Ik ben al met al heel blij met de spulletjes die ik heb gekocht, maar ik ga nog wel even doorkijken voor wat leuke tops, truitjes en bloesjes. Als jullie nog tips hebben hoor ik t graag!

Liefs,
Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten