vrijdag 22 augustus 2014

It's a long journey without an end - progress & plans.


Lieve lezers, een paar maanden terug liet ik jullie weten dat ik wat grotere plannen had met mijn blog. Zo wilde ik onder andere meer gaan posten en actiever worden op social media. Ondertussen heb ik bijna 5000 lezers op mijn blog, krijg ik steeds meer leuke reacties op mijn blog en lopen mijn social media accounts ook wel lekker. Daarnaast heb ik vanavond ook een Skype Call over de grote samenwerking waar ik jullie ook al over vertelde. Tijd om eens wat meer details te geven. Lees je mee?


Toen ik mijn blog begon was ik er best sceptisch over. Het was mijn vriendin Jojanneke die mij overhaalde. Zij was de gene die vroeg of dat ik af en toe bij haar wilde bloggen als zij een blog zou beginnen. Een jaar geleden ben ik zelf ook een blog begonnen, maar bang dat mensen het niks zouden vinden durfde ik het niet te promoten op social media, bij vrienden etc. Dan gaat het natuurlijk niet werken.. Na een maand was hij weer offline. Toen Jojanneke erover begon vertelde ik haar dat ik zelf eigenlijk ook een blog wilde en zo ben ik toch maar begonnen met bloggen.

Alle leuke reacties die ik meteen kreeg deden me goed en gaven mij motivatie ermee door te gaan, dankjewel allemaal voor de goede feedback! Zo is mijn lay out al een paar keer veranderd, heb ik de naam 'With Aspiration' vervangen door 'Life Styling Journal', heb ik een apart instagram account aangemaakt en ik had nooit durven hopen dat het lekker zou gaan. Altijd al gedacht dat ik af en toe een bezoekertje zou hebben, maar kijk nu.. Bijna elke maand 1000 lezers.. *geeft zichzelf een schouderklopje*

Omdat ik serieus verder wil met mijn blog heb ik besloten een eigen domein te nemen en hem te laten hosten, hiervoor gaat mijn blog verhuizen en zal ik omdat ik een nieuwe site ga bouwen ook minder posten. Ik werk nu met mijn blog op blogger en zal deze eerst verhuizen naar wordpress. Op deze manier kan ik meer met de looks van mijn site en het schijnt makkelijker te werken zijn. Mijn wordpress link zal niet lang stand houden, omdat ik hem vrijwel meteen wil overzetten naar mijn eigen domein: www.lifestylingjournal.com

Nu denk je misschien, .com? Het is toch een Nederlandse site.. Maar zoals velen van jullie weten wil ik over een jaar in het buitenland gaan stage lopen en daarvoor zal ik mijn Engels weet op moeten gaan pakken. Het is een beetje verwaterd en daarom zal ik óók in het Engels gaan bloggen. Wees niet getreurd, er staat 'ook'. Dat betekend dat mijn blog er zowel in het Engels als in het Nederlands komt, omdat ik weet dat veel van mijn lezers liever in het Nederlands lezen. Maar daarnaast zie ik ook bij mijn statistieken staan dat ik bezoekers uit Amerika, Spanje, Italië, Australië en nog een aantal andere landen heb. Deze kunnen natuurlijk niks met mijn site, want die snappen er meestal niks van. 
Omdat ik het zelf niet fijn vind om artikelen te lezen waarin het ene gedeelte Engels is en het andere Nederlands zullen er twee verschillende pagina's komen op mijn site. Zoals ik nu drie inspiratiepagina's heb en de pagina van mijn school, zal ik dan een pagina met Nederlandse artikelen hebben en een met Engelse artikelen. Zoals ik al zei is mijn Engels nogal verwaterd, dus zie je spellingsfouten of andere slordigheden? Laat het me weten! Ik leer graag en ik hou van opbouwende kritiek!

Voor zover mijn progress & plans. Wie weet komt er na mijn Skype Call nog meer, maar dat hou ik nog even een verrassing. ;)


Wat vinden jullie van mijn plannen?
Liefs Danique.

1 opmerking:

  1. Lifestylingjournal22 augustus 2014 om 22:51

    Dankje! Jij gaat ook lekker met je blog, ziet er allemaal leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen