woensdag 30 juli 2014

Review: Byron Bay Sun Oil & After Sun


Vorige week postte ik een foto op instagram van mijn nieuwe zonneolie. Ik heb bij de kruidvat de Sun Oil en After Sun van Byron Bay gekocht. Het zonnetje scheen, ik had alleen nog 5 jaar oude olie staan, afgelopen jaar gebruikte ik babyolie van zwitsal, maar ik wilde nu toch weer een 'echte' zonneolie. Lees mee wat ik van deze fancy zonneolie vond, is hij net zo goed als hij eruit ziet?
In eerste instantie ging ik voor notenolie, je schijnt hier super snel bruin van te worden. Ik hoopte deze te vinden bij de Action, maar helaas, dus liep ik naar de overkant van de straat naar de Kruidvat. Hier vond ik inderdaad notenolie, notencrème en notenmelk, maar allemaal van Kruidvat eigen merk. Op de een of de andere manier heb ik er dan toch niet helemaal het vertrouwen in.. Niet dat het meteen 20 euro moet kosten tot ik vertrouwen in het product heb, maar eigen merk doet het bij mij niet snel goed. Elke keer als ik voorbij die ontzettend leuke flesjes van Byron Bay liep dacht ik, nee niet doen, je koopt ze alleen maar omdat ze er leuk uit zien. Maarja, zwak als dat ik ben, heb ik niet alleen de olie gekocht maar ook de after sun. Guilty.


Byron Bay is een Australisch merk. Als ik aan Australië denk, denk ik meteen aan surferdudes, mooi gebruinde lichamen en mooie stranden, het moet wel een goed product zijn toch? Byron Bay zelf is een van de mooiste plekken in Australië. 

De Sun Oil beschermt je tegen UVA en UVB stralen en is waterproof. De samenstelling van kukuinoot, baobab, monoiie, titanium dioxide, vitamine E, glycerine en sheabutter zou voor een snelle bruining zorgen en zou het schilferen en uitdrogen van de huid moeten voorkomen. Met dit feit was ik al wel verkocht, ik heb een ontzettend droge huid en ik wil natuurlijk voorkomen dat mijn huid nog meer uitdroogt. 


De olie is makkelijk aan te brengen door middel van een spray, hij smeert makkelijk en hij ruikt echt super lekker. Weer een pluspuntje aangezien zonneolie en zonnebrand onwijs kan stinken. De kokos die erin zit ruik je trouwens niet zo goed, wat wel een voordeel is met wespen en bijen etc. 
Toen ik de olie gebruikte heb ik echt een overload aan olie op mn huid gespoten, ik lag toch maar op een zonnebed en was verder niet van plan iets te doen, dus ik weet niet in hoeverre hij intrekt. Na een tijdje, ik gok op een uur, merkte ik wel dat hij minder 'bovenop mijn huid lag' dus hij trekt vrij goed in. Mijn handen bleven ongeveer 10 minuten afgeven, maar daarna had ik geen olie resten meer op mijn telefoon tijdens het appen etc.
De olie verzorgd de huid heel goed, hij voelt heel zacht aan na een dag zonnebaden, zachter als voor het zonnen. Het zorgt dus niet alleen voor bescherming en sneller bruin worden, maar ook nog voor hydratatie. 


Na twee middagen zonnen met deze zonneolie ben ik veel bruiner geworden als normaal. Normaal gesproken heb ik 1 hele dag in Nederlandse zon nodig om dit resultaat te gebruiken, op de een of andere manier word ik in het buitenland wel altijd veel bruiner. Na het zonnen ben ik gaan douchen en heb ik mezelf daarna ingesmeerd met de After Sun van Byron Bay.

De after sun zou geschikt zijn voor ieder huidtype. Het bevat 95% Aloë Vera gel en het geeft een verkoelend effect. Ik gebruikte hiervoor eigenlijk nooit after sun, maar omdat ik mijn huid gezond wil houden (hij is eindelijk niet meer zo droog) wilde ik deze een kans geven. Ook de after sun is een spray, wat ik zelf een nadeel vind want het is niet heel erg vloeibaar. Een gel zou ik fijner vinden in tube vorm of in een pot, maar dat even ter zijde. Ook deze smeert ontzettend fijn uit, hij trekt goed in en plakt niet. Hij hydrateert, kalmeert en verkoeld. 


Buiten de verpakking van de After Sun kan ik niks slechts zeggen over beide producten. Ze zijn beide ontzettend fijn en doen hun werk super goed. Ik heb geen idee in hoeverre de Sun Oil waterproof is of er zand aan plakt, omdat ik hem gewoon in de achtertuin heb getest. Ik was een beetje verbrand na het zonnen en daar was na gebruik van de After Sun niks meer van te zien, alles was netjes bruin geworden. Ik zou dit product zeker aanraden, definitely kopen!

Liefs,
Danique.

1 opmerking:

  1. Ik gebruik de olie al jaren, echt mijn favoriete zonneproducten (heb begin dit jaar ook een artikel op m'n blog erover geplaatst). Het koordje maakt de flessen extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen