dinsdag 24 juni 2014

Personal Goals of July.


Juli, zomer, vakantie, tijd. Vandaag weer een persoonlijke post, waarin je ook weer wat nieuwe dingen over mij te weten gaat komen. Tijd om wat persoonlijke goals te stellen voor mezelf en deze waar te maken. Ik heb heel wat dingen waar ik aan wil werken op persoonlijk vlak en het lijkt me leuk om deze met jullie te delen. Misschien halen jullie er weer wat uit of hebben jullie tips voor me! Lees je mee?

Nummer 1 : Gezonder leven.
Dit is echt een must! Ik streef hier al langer naar, maar door gebrek aan motivatie mislukt het elke keer. Zoals sommige van jullie weten heb ik heel lang geprobeerd af te vallen op zo ongeveer alle mogelijke manieren en is dit mislukt. Daarnaast is een tijdje geleden de diagnose ADD bij mij gesteld wat een antwoord was op heel veel problemen die ik had en dit wordt nu behandeld met Ritalin. Een van de grote bijwerkingen van Ritalin is dat je er van afvalt (hoera!) en toen ik ermee begon besloot ik meteen ook gezonder te gaan leven. Mislukt. Door gebrek aan tijd en een hoop stress (en discipline..) heb ik weer niet meer gesport, door gebrek aan eetlust heb ik ook geen goed eetpatroon, ik eet heel weinig en dat wat ik eet is op dit moment niet heel gezond, en nu ik vakantie heb vind ik het tijd om dat eindelijk te veranderen. Het sporten lukt al aardig, insanity is killing me though, en het gezond eten ga ik in juli voor. Ik sport niet elke dag, daar heb ik simpelweg de tijd niet voor, ik zou er tijd voor kunnen maken maar ik stel andere dingen voorop, ik heb vorige weer 3 keer insanity gedaan en 1 keer voor het slapen gaan 200 squats en 100 sit ups, deze week heb ik nog niks gedaan maar vanaf morgen ga ik weer beginnen. Ik heb samen met een vriendin het plan om slank terug op school te komen, dus let's do this! Voor vanavond liggen alle ingrediënten voor een maaltijdsalade al klaar :)


Nummer 2 : Consequenter aan mijn blog werken.
Ik heb mezelf al vaker voorgenomen meer te posten, vooruit te schrijven ed, maar elke keer kwam er niet van. Ik heb op dit moment een hoop plannen voor mijn blog en dit is er een van! Ik ga vanaf nu minimaal een dagdeel in de week inplannen om te schrijven en fotograferen voor mijn blog. Zo kan ik vooruit schrijven en meerdere artikelen per week garanderen! Zoals met deze post, ik heb hem vorige week geschreven omdat ik wist dat ik deze week niet zoveel tijd zou hebben. Zo kan ik jullie toch weer van een leuk artikel voorzien! Ik hoop hierdoor meteen consequenter te gaan plannen. Plannen kan ik meestal wel, maar ik stel het uiteindelijk weer uit of ik doe het gewoon niet wat ook gevolgen heeft voor school e.d. dus ik hoop hierdoor dit ook weer te gaan toepassen op andere vlakken!


Nummer 3 : Beter voor mezelf zorgen.
Ik merk dat ik mezelf de laatste tijd op een te lage plek heb gezet. Ik ben altijd al iemand geweest die anderen op de eerste plek zet en ook de laatste tijd heb ik ten koste van mezelf anderen geholpen en goed laten voelen. Dit heeft er flink in gehakt afgelopen maanden met alle gevolgen van dien. Mijn eerste stap is al gezet door de beslissing te nemen om op mezelf te gaan wonen, ik hoop dit in juli verder te kunnen  doorzetten: homeshopping! En sparen.. :(
 Daarnaast ga ik stoppen met zwijgen om anderen te redden en confrontaties uit de weg gaan zodat andere niet een moeilijke situatie terecht komen. Ik wil nu niet zeggen dat ik een compleet egoïstisch leven ga leiden, maar ik ga niet andere mensen beschermen voor domme dingen die ze zelf doen en mezelf vervolgens heel lang rot voelen. Tijd om mezelf op nummer 1 te zetten. Het gaat moeilijk worden, vooral het aangaan van confrontaties.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik snel weg loop voor mijn problemen, want ja.. Waarom zou je in een rot situatie gaan zitten als je er ook van weg kan lopen ;) (verkeerd gedacht dus..)

Nummer 4 : Sparen.
Oeii, dit is zo ontzettend nodig. Ik heb een aantal dure maanden achter de rug, veel te veel geld van mijn spaarrekening gepakt voor eigenlijk ook dingen die ik niet per se nodig heb, ook hier moet ik echt consequenter in worden.. Nu ik vakantie heb, heb ik natuurlijk ook veel tijd om te werken. Tijd om al het geld terug te zetten en te sparen voor het volgende schooljaar en mijn uitzet. Maarja, daarnaast ook een aantal festivals en ik heb nog geen zomerkleding.. Ik heb deze maand ook heel weinig gewerkt, dus ook weinig salaris.  Dit is meer een 'goal' voor deze zomer, ik ga al mijn financiën op een rijtje zetten en alles in orde maken zodat ik in september als ik op mezelf ga wonen en weer naar school ga met een frisse start kan beginnen.


Nummer 5 : Genieten.
Ondanks al het harde werken is het natuurlijk nog altijd zomervakantie, dus genieten hoort er zeker bij. Ik ga niet op vakantie, dus ik moet het hebben van de gezellige zomeravondjes en de festivals. Ik had 2 festivals gepland, 1 is al geweest, Holi Festival, en 12 juli ook Turn Up The Beach waar ik heel veel zin in heb! Ik heb een artikel geschreven over Holi Festival, het festival van de lente, de kleuren en culturen, die kun je hier vinden. Naast het werken en bloggen wil ik sowieso 1 dag in de week voor mezelf hebben (hier hoort bloggen eigenlijk ook wel bij) om lekker te relaxen, hopelijk zonnen, en mijn eigen ding te doen. Mezelf voorbereiden op het volgende schooljaar, ik wil zorgen dat ik 100% uitgerust terug kom van deze vakantie, zowel fysiek als emotioneel zodat ik het laatste volle schooljaar kan knallen en een super vette stage (hopelijk in het buitenland!) kan vinden!


Ik hoop dat ik deze vijf doelen kan waarmaken, ze zijn niet onmogelijk maar ik moet me er echt even toe gaan zetten. Ik heb echt een gebrek aan discipline, dus ik ben benieuwd. Zodra het nieuwe er vanaf is gaat mijn doorzettingsvermogen van 100% naar 10%, ik hou echt van verandering, avontuur, spanning en nieuwe dingen, maar het zou goed voor mij zijn dingen eens door te zetten en een beetje regelmaat te krijgen in mijn leven. Een van de 'symptomen' van ADD is dat je een hyperfocus hebt bij nieuwe dingen en dingen die je interessant vind, dat heb ik dus heel erg, maar ik ga proberen deze hyperfocus vast te houden! haha. Het is tijd om te veranderen en er tegenaan te gaan. Heb jij nog persoonlijke goals voor de komende tijd? Laat ze me weten, ik ben benieuwd. Misschien kan ik of anderen er nog inspiratie uit halen voor nieuwe goals. 

Liefs,
Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten