zondag 22 juni 2014

Holi Festival of Colours Amsterdam: Outfit, Make-up, Hair, Verslag.

Gisteren ging ik naar Holi Festival in Amsterdam, het was een groot feestje! Wil je weten wat ik aan had en hoe het was? Lees dan verder!

Holi Festival.
Holi festival is een feest dat ieder jaar in India gevierd wordt om de lente te verwelkomen. Het is het feest der kleuren en het is een van de belangrijkste feesten van het land, niet alleen wordt de overgang van de winter naar de lente gevierd, maar volgens het hindoeïstische geloof ook de overwinning van het goede op het kwade. De mensen werpen elkaar op die dag bontgekleurd poeder toe, het Gulal, en beschilderen elkaar ermee. 
De verschillen tussen de kasten, religie of afkomst zijn dan niet meer zichtbaar, maatschappelijke grenzen tussen sociale lagen, jong en oud, rijk of arm, vallen weg. Deze dag zijn alle mensen gelijk. Culturele rijkdom, vreugde, wederzijds respect en tolerantie staan centraal. Het festival of colours wil deze traditie naar Europa overbrengen, het begon in Duitsland en wordt nu ook in 5 andere landen gevierd.


Line up.
De line-up bestond uit Jay Hardway, Gregor Salto, Franky Rizardo, Mightyfools, Dyna, Dimmi, Eskei83, Bombay Boogy Soundsystem. Ik moet eerlijk zeggen dat de enige die ik van te voren kende Gregor Salto was.. Ik had ook de kaartjes al gekocht voor ik de line-up wist. Ik had zoveel foto's en filmpjes van dit festival gezien en ik wilde het gewoon een keer meemaken ongeacht de line-up. 


Outfit.
Festival of Colours, wat doe je dan aan? Juist, wit. Maar de mensen die mij kennen weten dat ik eigenlijk vrijwel nooit wit draag, en als ik het draag is het meestal voor ik de deur uit ga al vies..Witte  kleding is niet echt aan mij besteed. Toch wilde ik perse een wit shirt, dan zijn de kleurenpoeders natuurlijk het mooiste. Dus toen ging ik op zoek naar een wit shirt, natuurlijk kon ik niks naar mijn zin vinden en uiteindelijk heb ik bij de Wild Store een top gekocht. Om hem helemaal festivalproof te maken heb ik hem flink verknipt, ik vond de kraag en afwerking niet mooi, ik besloot er een singlet van te maken en ik heb de mouwtjes dunner gemaakt en er een dieper decolleté van gemaakt. Ik ben niet zo'n fan van de losse tops met hoge kraag. Daarbij moet ik natuurlijk de kans hebben om bruin te worden als de zon schijnt. 
Hij gaf niet heel lekker weer op dus onder de top had ik gewoon een jeans en sneakers. De oudste sneakers die ik heb, heb ik aan gedaan.  Ik had er nog een rood colbertje op voor het geval het ook niet zo warm zou zijn, maar die heb ik niet aan gehad op het festival, het zonnetje deed zijn werk goed genoeg.



Make-up & Hair.
Bij make-up en haar voor een festival denk ik aan kleurtjes, vlechtjes en bandjes. Ik ben zelf niet zo van de bloemetjes in m'n haar, maar ik besloot mijn make-up met mijn outfit te matchen. Ik heb de basis gedaan zoals altijd en een ooglook met een zilveren eye-liner. Mijn natuurlijke krullen zijn al 'beach waves' dus dat heb ik zo gelaten, later op de dag heb ik mijn haar in een knot gebonden omdat het helemaal stug werd door de poeder. Ik heb het nu al 5 keer uitgekamd en het is nog steeds stijf en vol klitten.. Oeps..


Verslag.
Ik moet eerlijk zeggen, toen we aankwamen viel het nogal tegen. Het begon om 12 uur en wij waren om 1 uur binnen, iedereen die er was zat op het gras voor het podium, er was niemand aan het dansen.. Toen hebben we onze spullen in het kluisje gedaan, muntjes gehaald en we zijn met een paar drankjes tegen een hellinkje aan gaan zitten op het terrein. 'Wachten' tot het feest begint! Toen ging het eigenlijk best snel. De vriendin waarmee ik ging, Michelle, is een vakantievriendin en we zien elkaar ongeveer 2-3 keer per jaar dus we hebben eerst lekker bij gekletst. De drankjes gingen best snel en met de eerste countdown om 3 uur zijn we door het podium heen naar voren gegaan. En lossss. Lekker gedanst, poeder gegooid en we werden gefilmd. Wat wel leuk was is dat er bij het podium een groot scherm hing en ze dat daar dus telkens lieten zien. Ik ben benieuwd of er een aftermovie komt! 
Al met al was het wel een leuk festival, maar meer omdat ik het gezellig had met mijn vriendin en ik goed had gedronken, want dansen daar werd niet aan gedaan en de sfeer was ook niet super goed. Het was een beetje kaal en als je er heen gaat voor de muziek, gezelligheid en om te dansen raad ik het af. Ik vond het uiteindelijk niet het geld waard (ik heb 45 euro betaald voor het kaartje met 5 zakjes poeder), maar ik heb het die dag wel heel leuk gehad! 2 augustus is het in Utrecht, het is nog niet uitverkocht, dus als het je leuk lijkt kun je nog kaartjes bestellen. Een typisch voorbeeld van een leuk concept dat verpest is door het commerciële gedeelte..

Liefs, Danique.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten