maandag 7 juli 2014

What's in my bag?


Ik geloof dat elke man zich dit af vraagt als hij de tas van een vrouw ziet. Wat zit daar in?! Mijn tas wordt (te) vaak een hutkoffer genoemd door menig man. Maar deze post is natuurlijk niet alleen voor de mannen die zich af vragen wat ik in mijn tas heb. Na de What's in my clutch tag kon deze natuurlijk niet ontbreken. Benieuwd wat er allemaal in zit? Lees mee.


Ik heb echt een enorme tassencollectie, maar deze tas neem ik op het moment overal mee naar toe. Ik wil hem nog wel eens afwisselen met een grotere als ik veel moet meenemen naar school, maar meestal hangt deze aan mijn schouder.


Wat sowieso altijd in mijn tas zit is mijn portemonnee van By Loulou, ook in pythonprint (ik heb een soort van verslaving..). Hier zit gewoon alles in wat ik nodig heb op een dag en als ik in de pauze op school even snel ergens heen ga neem ik alleen mijn portemonnee mee. Daarnaast gebruik ik hem ook vaak als clutch als ik alleen mijn telefoon en geld nodig heb, multi functioneel.


Op nummer 2 staat mijn MacBook. Deze heb ik eigenlijk altijd bij als ik onderweg ben. Ik heb een MacBook Air, dus hij is super licht en handig om mee te nemen. Als ik in de bus of de trein zit ga ik vaak even werken op mijn laptop en ik luister meteen mijn muziek via mijn laptop, dan gaat mijn telefoon weer wat langer mee! Ik gebruik hem ook als oplader, mijn iphone hangt eigenlijk altijd aan m'n laptop omdat hij super snel leeg gaat. 


Daarnaast kunnen een aantal verzorgingsproducten natuurlijk niet ontbreken, ik heb standaard een bus deodorant in mijn tas en de parfum die ik die dag op heb. Ook zit er altijd een mini handgel in mijn tas. Super handig aangezien ik 9 van de 10 keer vieze handen heb na een dag school. Aangezien ik altijd super droge lippen heb zit er ook standaard lippenbalsem in mijn tas, het is een lip conditioner van ....


Ook standaard zijn mijn zonnebril en mijn gewone bril. Ik ben echt een blinde kip, normaal kijken kan ik wel, maar als ik in de auto zit kan ik echt de borden op de weg niet lezen. Daarom heb ik standaard een bril in mijn tas, mocht ik onverhoopt ineens met de auto weg moeten. Nu met het zonnetje kan een zonnebril natuurlijk niet missen, ook met hooikoorts is het fijn om een bril op te hebben als het waait dus deze staat regelmatig op mijn neus.


Waarschijnlijk een van de belangrijkste dingen is mijn sleutelbos, standaard huissleutel van thuis en bij mijn moeder, fietssleutel en kluissleutel van mijn werk en hopelijk binnenkort een sleutel van m'n eigen kamertje! Het komt eigenlijk nooit voor dat tegen de tijd dat ik thuis kom er niemand thuis is, maar je zult net zien dat het huis leeg is als ik mijn sleutels vergeet ;) dus deze zit ook altijd in mijn tas.


Als ik zo eens naar deze lijst kijk zit er opzicht best veel in. Wat mij nu op valt is dat ik als make-up geek eigenlijk nooit make-up in mijn tas heb zitten, behalve als ik een lipstick op heb. Ik heb geen zin om overdag de hele tijd mijn make-up bij te werken, als ik make-up koop wil ik dat dat de hele dag goed blijft zitten en ik wil me er verder geen zorgen over maken. De enige keren dat ik make-up mee neem is als ik 's avonds nog een belangrijke afspraak heb (voor het geval dat) of als ik weet dat ik door de stromende regen heen moet, in dat geval wil ik mijn make-up nog wel eens bijwerken.


Nu school over is zit gelukkig niet mijn macbook elke dag meer in mijn tas, als ik naar m'n werk ga heb ik die natuurlijk niet nodig, maar nog altijd is hij altijd loei zwaar. Mijn tas heb ik trouwens gekocht bij Van Os Tassen En Koffers hij was €70,- en het is echt leer. Ik heb hem nu 5-6 maanden en hij ziet er nog steeds super mooi uit. Meestal wil ik na een paar maanden al weer een nieuwe tas maar ik ben nog steeds heel tevreden met deze. Mijn portemonnee komt ook van deze site, zeker een aanrader om eens te kijken bij Van Os. 

Mis ik nog iets in m'n tas? Laat het me weten!


Liefs,
Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten