vrijdag 18 juli 2014

TAG: Make-up Story


Weer een leuke nieuwe TAG! Ik ben deze al op verschillende blogs tegen gekomen en het leek me leuk om hem ook te doen, omdat ik al vroeg ben begonnen met alle make-upjes. Voel je vrij om hem over te nemen want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie Make-up story! Lees verder voor mijn story! ;)

Hoe oud was je toen je met make-up begon?
De precieze leeftijd weet ik echt niet meer, maar dat was al heel jong! Ik was vroeger echt een meisje-meisje en een jongens-meisje tegelijk. Ik wilde altijd perse jurkjes aan enzo om vervolgens buiten in bomen te gaan klimmen en hutten te bouwen. Mijn moeder was adviseuse bij Oriflame en er lag dus heel veel make-up bij ons in huis! Ik geloof dat ik in groep 7 wat serieuzer met make-up ging experimenteren (lees: ik ging stiekem mascara op doen onderweg naar school zodat mijn moeder het niet zag) en omdat ik op vroege leeftijd al heel veel last had van acne smeekte ik mijn moeder om een beetje concealer op de ergste plekjes te doen met de schoolfoto.

Hoe ben je met make-up begonnen?
Zoals ik al zei was mijn moeder adviseuse dus hierdoor ben ik met make-up begonnen. In groep 8 kreeg ik af en toe iets van haar en ik weet nog dat ik helemaal weg was van gouden oogschaduw. In dat jaar kwam er telkens iets bij en vanaf de middelbare school gebruikte ik het echt elke dag.


Wat zijn je favoriete merken?
Dit vind ik lastig te zeggen, ik ben op het moment 'over aan het stappen' op de high end merken en daar ben ik te 'nieuw' in om een favoriet merk te hebben. Ik vind de foundation en concealer van MAC heel fijn maar ik heb nu ook een hele fijne foundation speciaal voor mensen met een droge huid en acne van Vichy, ik heb een aantal fijne producten van Benefit, maar heb ze van andere merken nog niet geprobeerd dus ik weet niet of het mijn favoriete merken zijn. 
Van de 'goedkopere' merken heb ik wel duidelijk favorieten, ik vind de make-up van L'oreal het beste van de drogisten. Daarnaast vind ik Maybeline ook goed en Rimmel kan ook nog wel. Maar Essence vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk..

Wat betekend make-up voor jou?
Make-up betekend best veel voor mij. Niet dat ik er emotionele waarde aan hecht, maar ik ben altijd heel onzeker geweest en veel gepest. Jaren terug was make-up een soort masker voor mij dat ik 's ochtends op deed en ik veranderde in een arrogante bitch en deed mezelf heel anders voor dan ik was. Nu zie ik dat heel anders. Make-up zie ik nu als iets om het mooie in je gezicht te benadrukken, ik voel mezelf een stuk zekerder met make-up op maar ik heb er veel minder problemen mee om mezelf zonder make-up te laten zien als eerst. Zonder make-up ben ik nog steeds dezelfde vrouw. 

Als je maar vier producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?
Dit is geen moeilijke vraag, ik heb regelmatig dagen waarop dat ik maar 4 producten draag. Zo'n ochtend dat je veel te lang in bed blijft liggen en onwijs moet haasten om nog op tijd te komen. De vier producten die ik dan kies zijn foundation, poeder, mascara en wenkbrauw poeder. Een laagje foundation om mijn acne te verbergen en een geleidelijke teint te maken, poeder eroverheen zodat het beter blijft zitten. Mascara, want ja, wat anders.. En een beetje wenkbrauwpoeder om mijn wenkbrauwen in te vullen.


Wat voor tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?
Begin met de basis. Kijk naar wat je wilt en laat je goed adviseren. Als je bijvoorbeeld naar de douglas gaat hoef je niet perse een foundation van 40 euro of meer te kopen, Benefit is een heel goed merk van betere kwaliteit. Vertel wat je wilt, wat je budget is en laat je adviseren. Je kunt ook goed beginnen met de goedkopere merken bij bijvoorbeeld de kruidvat, maar dan is het veel moeilijker om het juiste product in de juiste kleur te vinden. Ik denk dat als ik de prijs van alle producten die ik heb verspild bij elkaar op tel ik 5 keer naar douglas had kunnen gaan en daar meerdere producten had kunnen kopen. 
High end make-up is een inverstering, maar het is het zeker waard. Als je eenmaal weet wat voor producten je moet gebruiken kun je ook veel makkelijker het juiste product online of bij een drogisterij vinden.
Een andere tip is kijk voor een make-up workshop op bijvoorbeeld vakantieveilingen. Zo leer je meteen de basis en vaak nog wat extra's en je krijgt soms nog wat producten mee naar huis. Daarnaast is het super leuk om te doen, je kunt er meteen een dagje weg van maken of een moeder-dochter dag.


Liefs,
Danique


'I believe that all woman are pretty without make-up, but the right make-up can be pretty powerful.'
Bobbi Brown

Geen opmerkingen:

Een reactie posten