zondag 8 juni 2014

Long time no see: Wat heb ik allemaal gedaan?


Na een lange drukke periode heb ik na 4 weken weer een post voor jullie! Deze keer wat persoonlijker, ik ga jullie vertellen wat ik allemaal heb gedaan en wat er voor jullie aan komt. Niet alleen op school was het druk, maar ook privé had ik het erg druk. Vanaf nu is het bij mij op school weer lekker rustig en zal ik regelmatig een post voor jullie online zetten!


Wat een onwijs chaotische tijd is het geweest. Ik ben de afgelopen maanden super veel ziek geweest wat onwijs veel energie kostte en tijd voor doktersafspraken etc. Gelukkig gaat het nu eindelijk beter! De dokters konden gelukkig de oorzaak vinden en ik heb medicijnen gekregen die eindelijk helpen en ik zit weer helemaal lekker in m'n vel. Het enige nadeel was dat ik dus toen super veel moest inhalen op school. 

Afgelopen week heb ik beoordelingen gehad, ik moest al mijn werk van de afgelopen 10 weken presenteren voor de docenten en mijn klasgenoten, dat zorgt altijd voor een hoop stress en veel werk. Gelukkig is dat ook allemaal weer voorbij en het ging voor mijn gevoel ook heel goed. Ik kreeg veel goede feedback en complimenten. Vrijdag heb ik nog overgangsbespreking, hierbij zal ik al mijn werk in een keer moeten presenteren voor de hoofddocenten en nog twee andere docenten. Ik zal dan ook wat foto's maken en jullie mijn werk laten zien! Hopelijk heb ik geen herkansingen en heb ik dan mijn propedeuse!

Als laatste ben ik ook bezig met het zoeken van een kamer! De planning is om na de vakantie op mezelf te gaan wonen. Volgende week krijg ik een uitnodiging van een nieuw project van XIOR Student housing, voor iedereen die een kamer zoekt in Den Haag, Leiden, Maastricht of Belgie is dit echt een aanrader! Als ik geïnteresseerd ben mag ik een studio reserveren. Het leuke aan deze studentencomplexen is dat je een heel gebouw hebt met alleen maar studio's of kamers. Ik ben dus aan het kijken voor een studio omdat ik mijn eigen badkamer en keuken wil, het nadeel bij een studio is dan alleen dat je snel heel erg alleen bent. Maar bij deze complexen heb je op elke verdieping toch nog een gezamenlijke ruimte en een buitenplaats. Ze zijn er nog aan bezig in Den Haag, medio September worden de kamers en studio's gemeubileerd opgeleverd dus alles is ook helemaal mooi en nieuw. Daarnaast is het relatief ook niet duur. 
Dus voor iedereen die nog op zoek is naar een mooi kamertje of studio raad ik het zeker aan om even een kijkje te nemen. Hier is de link naar de website en de link naar de Facebook pagina.

Buiten school en ziek zijn heb ik natuurlijk ook nog een hoop leuke dingen gedaan! Gisteren had ik toevallig een bbq bij mij in de achtertuin met mn broer en vrienden. Mijn moeder is op vakantie en ik ben nu met mijn broer alleen thuis, heerlijke vrijheid en rust. Ik heb verschillende drankjes op die ik nog niet eerder had geprobeerd. De puschkin vodka met whipped cream smaak was mijn favoriet, hij ruikt een beetje naar de werthers originals. De smaak is niet helemaal zoals bij slagroom en ook niet zoals die werthers snoepjes, maar hij is wel heel lekker! Ook heb ik voor het eerst raketshot op (wat trouwens ook echt precies hetzelfde smaakt als een raketje) en boswandeling. De eerste paar slokken vond ik erg lekker van de boswandeling, maar na een half glas (lees limonade glas..) viel hij toch een beetje tegen. Vrijdag heb ik heerlijk gevierd dat de beoordelingen voorbij waren, al met al toch een lekker feest weekend. Wat ik, ook al zeg ik het zelf, toch wel verdiend heb!
Dinsdag ben ik voor het eerst bij Mangiare gaan lunchen. Het is een klein, onwijs schattig, restaurantje op de Van Oldenbarneveltstraat in Rotterdam. Ze serveren daar vers italiaans eten en ik had een super lekker broodje met gerookte kip en saffraan mayonaise. Verder heb ik ook gewoon de standaard quality time gehad met vrienden, gezellig wat drinken, door de stad wandelen, kletsen, gewoon wat afspreken, maar niks speciaals.

Als laatste ben ik bijna klaar met mijn 100 happy days challenge! Ik ben nu bij dag 94. Ik kan niet wachten tot ik bij de 100 ben en mijn boekje krijg! Ik moet zeggen dat mijn inspiratie op raakt nu, maar vond het wel heel leuk om te doen en jezelf te verplichten elke dag even stil te staan bij het 'happy' zijn. 

Genoeg over wat ik heb gedaan, door naar wat ik ga doen!

Ik ben natuurlijk veel vrij nu, wat betekend dat ik weer lekker kan gaan bloggen! Ik wil proberen minimaal 3 keer per week er iets op te zetten voor jullie. Dat zal soms meer zijn en soms misschien ook minder, maar dat is mijn doel!
Ik heb nog steeds mijn nieuwe Chi tang die klaar ligt om te reviewen, ik heb een tijdje de make-up brushes van Real Techniques uit geprobeerd, die ik had geleend van een vriendin, maar ik heb zelf ook een nieuwe ZOEVA kwast gekocht! Daarnaast wil ik een beetje gaan uittesten en proberen filmpjes te maken, denk hierbij aan tutorials. Laatst heb ik ook mijn eigen crop top gemaakt omdat ik geen leuke kon vinden in de stad, daar ga ik ook een DIY van maken en ik heb een super leuk jurkje gekocht bij Nelly. Volgende week loop ik ook weer mee in een modeshow van For More Fashion, waar ik weer onwijs leuke setjes voor heb en dit keer wordt onze make-up gedaan door de visagiste van Semina, ook erg leuk om een keer door iemand anders opgemaakt te worden. 
Ik wil op mijn blog ook wat meer tijd gaan besteden aan interieur, omdat ik dat toch ook wel heel erg leuk vind om te doen. Denk hierbij aan tips & tricks voor ruimtes en decoreren. Zeker als ik mijn eigen kamer krijg, dan zal ik dat zelf ook in praktijk veel meer kunnen uitvoeren. 
Daarnaast ga ik samen met een vriendin (opnieuw) onwijs mijn best doen om af te vallen, en daar wil ik jullie natuurlijk ook over op de hoogte houden! Ik ga weer lekker veel sporten, lekkere recepten uitproberen en kijken op ik insanity kan volhouden! Ik ben benieuwd of het deze keer wel gaat lukken!

Helaas ga ik dit jaar niet op vakantie wegens geld gebrek, maar als het dit lekkere week blijft kan ik natuurlijk ook in de achtertuin gewoon lekker in de zon gaan liggen! Daarnaast zal ik ook heel veel gaan werken zodat ik weer kan sparen voor mijn schoolgeld en het leven op kamers, dat gaat natuurlijk ook niet zonder geld. 

Liefs,
Danique



"You need to associate with people that inspire you, people that challenge you to raise higher, people that make you better. Don't waste your valuable time with people that are not adding to your growth. Your destiny is too important." 
Joel Osteen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten