maandag 16 juni 2014

"A woman's perfume tells more about her than her handwriting." - Deel 2

Na deel 1 komt natuurlijk deel 2. In deel 1 kun je lezen wat je parfum over je persoonlijkheid zegt en nu kun je lezen wat je handschrift over je persoonlijkheid zegt. Klopt het dat een parfum meer verteld als een handschrift? Ben je benieuwd wat jouw handschrift over je persoonlijkheid zegt? Ik heb nu ook mijn handschrift geanalyseerd en ik laat zien hoe je jouw handschrift kunt analyseren. Lees mee.


In mijn titel citeer ik een quote van Christian Dior, hij zegt dat een parfum meer verteld dan een handschrift. Eens kijken of dat klopt. Ik heb een absurd groot en rond handschrift (vraag het aan mijn kunst docente van de middelbare school; 8 kantjes volgeschreven op mijn examen die zij mocht nakijken, sorry!) en mijn stiefmoeder zegt altijd hoe groter je schrijft, hoe groter je ego. Hieronder een snel voorbeeld van mijn handschrift, niet mooi of gestyled, want zo schrijf ik niet. Zo hebben jullie ook een voorbeeldje van hoe ik schrijf. Voor de grootte: ik heb het op een liggend A4tje geschreven.


De grootte van de letters.
Klein: je bent verlegen of teruggetrokken, ijverig, geconcentreerd en nauwkeurig
'Normaal': je bent flexibel en past je goed aan
Groot: je bent extravert, mensgericht, uitgesproken en je houdt van aandacht. Dit kan ook betekenen dat je 'vooraan' gaat staan en doet alsof je veel zelfvertrouwen hebt.

Groot: check.

Ruimte tussen de letters.
Veel ruimte tussen de letters betekend dat je van vrijheid houdt en niet over jezelf heen laat lopen.
Weinig ruimte betekend dat je niet alleen kan zijn, je gaat op in de menigte en kan opdringerig zijn.

Hmm.. Ik schrijf niet heel dicht op elkaar, maar zoveel ruimte zit er nou ook weer niet tussen. Denk ik.. Ergens tussenin? Ik hou van vrijheid maar ik kan niet goed alleen zijn? Ik ving het wel als mij klinken. Alleen zijn is lekker, maar niet te lang. Ik heb geen bindingsangst ofzo, maar ik ben wel gesteld op m'n vrijheid. Ja, ik zit er tussen in.

De vorm van de letters.
Rechte letters: je laat je emoties niet in de weg komen, je bent logisch en praktisch.
Schuin naar rechts: je staat open voor nieuwe ervaringen en ontmoet graag nieuwe mensen.
Schuin naar links: je blijft bij jezelf en staat liever achter de schermen, als je met rechts schrijft en je letters staan schuin naar links ben je waarschijnlijk rebels.
Ronde letters: je bent artistiek en creatief.
Hoekige/puntige letters: je bent agressief, intens, intelligent en nieuwsgierig.
Aan elkaar geschreven letters: je bent logisch, systematisch en voorzichtig.

Ik schrijf rond en sommige letters neigen naar links te gaan, daarbij ben ik rechtshandig, dit zou dus betekenen dat ik artistiek en creatief ben, ik blijf bij mezelf en sta graag achter de schermen en ik ben lichtelijk rebels. Check.

Lus van je letters.
Smalle 'L' lussen: het kan zijn dat je jezelf tekort doet wat zorgt voor spanningen.
Wijde 'L' lussen: je bent relaxed en spontaan, zelf expressie gaat makkelijk.
Smalle 'e' lussen: je bent skeptisch en emoties van andere kunnen je overdonderen.
Wijde 'e' lussen: je bent open minded en houdt ervan om nieuwe dingen te proberen.

Aangezien dat mijn hele handschrift groot en rond is zijn ook mijn lussen dus wijdt. Dat wijst erop dat ik relaxed, spontaan en open minder ben en ik mezelf goed kan uitdrukken en graag nieuwe dingen probeer. Dat klopt gedeeltelijk. Ik ben wel relaxed maar ik heb zo mijn tijden dat ik onwijs gespannen en gestrest ben, daarnaast heb ik veel moeite met mijn emoties uit te drukken (working on it). Lastig om te zeggen of dat puntje klopt, ik heb nooit gesproken over mijn emoties en de laatste tijd dwing ik mezelf om het wel te doen, wat nog niet altijd lukt, maar overall klopt hij wel.



Kleine letter 's' -> cursief.
Ronde bovenkant: je bent een people pleaser en gaat confrontatie uit de weg.
Puntige bovenkant: je vind het leuk om nieuwe dingen te leren, je bent impulsief en ambitieus, hoe hoger de punt des te ambitieuzer je bent.
Ronde onderkant: je volgt waarschijnlijk niet je hart in je carriere en andere doelen in je leven.

Het gaat hier over de 'basisschool' letter 's', die ik hierboven niet heb geschreven en ook nooit gebruik.

Het puntje boven de i.
Hoog: je hebt een goede verbeelding.
Links: je bent een uitsteller.
Recht erboven: je let op details, bent georganiseerd en een krachtig persoon.
Cirkel (open binnenkant): je bent dromerig en jeugdig.
Streep: je bent te kritisch op jezelf, je hebt weinig geduld voor mensen die niet leren van hun fouten en onbereikbaarheid.

Mijn puntjes boven de i en j staan allemaal links en het zijn cirkels. Ik ben dus jeugdig, een uitsteller en dromerig. Check, check, dubbel check.

Het streepje bij de T.
Ver bovenaan: je bent ambitieus, optimistisch heb een goede zelfwaardering.
In het midden: je bent zelfverzekerd en zit lekker in je vel.
Lang: je bent vastbesloten en enthousiast, je bent koppig en hebt moeite om dingen los te laten.
Kort: je hebt een gebrek aan vastberadenheid en je bent lui.

Mijn streepjes op de t zitten in het midden en zijn kort, ik zou dus zelfverzekerd zijn en lekker in mijn vel zitten, gebrek aan vastberadenheid hebben en lui zijn. Deze vind ik niet heel erg kloppen. Ik ben meer onzeker als zelfverzekerd, zit helemaal niet zo lekker in m'n vel, ik ben juist vastberaden en ik ben dan wel lui.. haha. Ik heb bij deze meer het gevoel van het streepje bovenaan en lang. Daar zie ik mezelf wel helemaal in.

Open o's en dichte o's.
Open o's: je praat graag, kan goed over je gevoel praten en je hebt weinig geheimen.
Dichte o's: je bent gesteld op je privacy, deelt bijna nooit je gevoelens, je bent introvert.

Mijn o's zijn zo dicht als het maar zijn kan.

Marges.
Linker marge: je leeft in het verleden en hebt moeite met dingen achter je te laten.
Geen marge: je kan niet stil zitten of ontspannen, je gedachtes staan niet stil.
Rechter marge: je bent bang voor het onbekende en je maakt je druk over de toekomst.

Als ik op een vel schrijf zonder vooraf ingestelde marge schrijf ik over de hele breedte van de pagina. Ik zou dus niet stil kunnen zitten en constant lopen nadenken, klopt.

Druk/dikte van de letters.
Dik: je kan jezelf goed binden en neemt dingen serieus, als je handschrift heel dik is kan het zijn dat je gespannen bent. Je reageert overdreven op kritiek.
Dun: je bent gevoelig en leeft je in in anderen, daarnaast heb je wel een gebrek aan levenslust.

Ik schrijf best dik, niet overdreven dik, dat betekend dus dat ik geen moeite heb om mezelf te binden en ik neem dingen serieus. 

Snelheid.
Snel: je bent ongeduldig en houdt er niet van om tijd te verspillen.
Langzaam: je bent op jezelf aangewezen, georganiseerd en werkt methodisch.

Ik schrijf altijd snel omdat ik er het nut niet van in zie om langzaam te schrijven, zegt genoeg toch?

Handtekening.
Onherkenbaar: je bent gesteld op privacy, moeilijk te begrijpen of te volgen.
Herkenbaar: je bent zelfverzekerd en je zit lekker in je vel, je hoeft je niet voor te doen als iemand anders.

Mijn handtekening zit hier tussenin, het bestaat niet uit een aantal random lijntjes maar je kan ook niet meteen mijn naam erin zien. Ik zou hieruit halen dat ik gesteld ben op mijn privacy en mezelf niet hoef voor te doen als iemand anders.



Dit was een hele lijst, meer dan ik zelf verwacht had. Over het algemeen klopt het, wat ik dan wel weet leuk vind. Alles bij elkaar vertelt mijn parfum dat ik een sterke wil en passie heb, uiteenspattend/veelzijdig en sensueel bent en ik graag in de belangstelling sta en geraffineerd ben.
Mijn handschrift zegt dat ik mensgericht en uitgesproken ben, ik doe alsof ik veel zelfvertrouwen heb, ik hou van vrijheid en ik ben creatief en rebels. Ik ben een uitsteller en dromerig en ik deel mijn gevoelens niet, daarnaast kan ik niet stil zitten, ben ik ongeduldig en denk ik veel na.
Wat hier nu staat klopt, uit mijn ervaring vertelt je handschrift meer over je persoonlijkheid en de parfum meer over je uitstraling/vibe die om je heen hangt.

Tot mijn verbazing vertelt je handschrift super veel over wat voor een persoon je bent. Aan de hand van het analyseren van een parfum en handschrift weet je al bijna het hele karakter van een persoon.. Best een bizar idee vind ik, maar wel leuk!

Klopt het bij jullie ook?

Liefs,
Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten