maandag 7 april 2014

Review, Swatch & Look: MAC Retro Matte Lipstick Relentlessly Red.


Na mijn eerste MAC lipstick Diva wilde ik er meteen meer. Ze voelen gewoon luxe en stunning. Na een week kocht in Creme Cup. Nu had ik twee lipsticks van MAC, een voor een natural look en een voor een meer dramatische look. Maaaar, dat is natuurlijk niet genoeg. Ik was al een tijdje aan het twijfelen om een fel roze te halen. Maar ik draag nooit roze.. Toch heb ik me weer laten overhalen. Lees hier mijn review, zie een swatch en mijn look.


De Verpakking.


 De Retro Matte lipsticks van MAC zijn allemaal hetzelfde verpakt. Een klassiek zwart doosje met de naam, ingrediënten, en nog wat andere informatie. De lipstick zit in een zwarte glimmende verpakking, simpel en klassiek.



Als je de naam hoort verwacht je een hele mooie rode lipstick, maar het is een fel roze. Er zit wel een rode tint in, maar hij is overwegend roze. 


Swatch & Review.


Ik ben met de lipstick meerde keren over mijn hand gegaan om deze intensiteit van de kleur te krijgen, wat op de lippen eigenlijk niet nodig is. Als je hem op je lippen aanbrengt heb je 1 á 2 keer nodig om deze kleur te krijgen. Hij voelt heel zacht, in het begin totaal niet uitdrogend, maar na een dag de lipstick gedragen te hebben is hij dat wel een beetje.
Ik heb van mezelf al droge lippen, dus ik kan ook niet elke dag een lipstick op doen, daar wordt t niet mooier van. Ik heb hem vandaag 1 keer bijgewerkt, wat dus al heel veel scheelt met bijvoorbeeld een Rimmel lipstick. Ik zal hem waarschijnlijk voor ik vanavond ga werken nog één keer bijwerken en dan red ik het een hele dag met twee keer bijwerken.

Over het algemeen ben ik dus heel tevreden met de lipstick. Hij droogt bijna niet uit, blijft redelijk lang zitten, de kleurintensiteit is goed en hij heeft geen nare geur. Ik zou hem een 8 geven. Als hij minder uitdrogend was en langer de kleur zou houden zou het een dikke 10 zijn. 


Relentlessly Red Look.


Bij een felle lipstick kies ik altijd voor een eyeliner. Alleen mascara vind ik te weinig, dat oogt bij mij niet mooi, en een donkere smokey eye vind ik te dramatisch voor een gewone dag. Ik heb hier gekozen voor een eyeliner die stopt bij het einde van mijn oog, maar vaak maak ik er ook een kleine 'wing' aan. Daarnaast heb ik gewoon mascara opgedaan en verder niks anders, zoals altijd heb ik mijn wenkbrauwen ingevuld met de wenkbrauw poeder van de HEMA, die voor €6,- super goed werkt en heel lang mee gaat! Ik gebruik de Studio Fix Fluid Foundation van MAC, een concealer van MAC, ik wilde daarbij een natuurlijke dewy look, die heb ik gecreëerd met de pearl meets girl van Benefit. Met een matte finish op mijn gezicht zou het een te neppe 'gemaakte' look zijn. Ik heb ook de Hoola bronzer van Benefit gebruikt om het een zomerse look te geven.


Dit is zeker mijn nieuwe favoriete lipstick. Ik wil binnenkort ook de Ruby Woo gaan halen, maar dan moet ik toch echt weer even wachten tot mijn salaris binnen is..

Liefs,
Danique.



'Pour yourself a drink, put on some lipstick and pull yourself together.'
- Elizabeth Taylor

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankje! Ik heb nog getwijfeld tussen All Fired Up en Relentlessly Red, maar deze heeft een net wat warmere ondertoon. Ik raad hem zeker aan!

      Verwijderen
  2. Lekker zomers kleurtje, echt pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik heb hem ook echt voor de zomer gekocht! Mooi met een bruin tintje en witte tanden, maar in de winter kan hij ook zeker leuk zijn met een all black look ofzo.

      Verwijderen