zaterdag 29 maart 2014

Zara Home Styling.


Zara Home, zo hemels als dat de gewone Zara is om te shoppen voor je nieuwe outfit, zo hemels is de Zara Home als je jouw interieur een opfris beurt wilt geven! Zara Home is de interieur shop van Zara. Je kan hier vrijwel alles kopen om je huis van top tot teen te decoreren.


Zara Home.
De eerste Zara Home is in 2003 geopend en er zijn nu, 11 jaar later, 388 winkels verdeeld over 36 landen. Zara Home brengt decoratie en mode voor de woning, gericht aan de binnenhuisinrichting liefhebbers en geïnspireerd op de nieuwste trends. Je vindt hier design en kwaliteitsproducten tegen een betaalbare prijs, die elke week vernieuwd worden. Zara Home bevind zich op drie plekken in Nederland, op de Coolsingel in Rotterdam, Noordeinde in Den Haag en in Amsterdam op de van Baerlestraat. 



                                             
                                      Styling.
Ik was gisteren voor het eerst in een Zara Home Store, ik moet zeggen dat het precies zo was zoals ik verwacht had. De style en class die we van zara gewend zijn kwam erin terug. Er stonden door de store heen bedden die opgemaakt werden met de spullen uit de winkel, leuke plaids en kussentjes. Maar ook een bed, helemaal in mijn stijl, met een zacht fake fur kleedje, veel wit, en daarop een schattig dienblad met een karaf en twee glaasjes. Zo had je verschillende bedden met verschillende sferen, met ook achterin de winkel een kinderbed en wiegje. Om de bedden heen heb je dan rekken en tafeltjes met de decoratie, servies en accessoires in die stijl.



De prijzen variëren heel erg. Je kunt er van twee euro tot een paar honderd euro shoppen. Zo heb je kussens van €3,95 tot €35,95, wijnglazen van €3,95 voor twee tot €11,95 voor twee enzovoort. 
Ik zal hieronder een paar inspiratiefoto's van de site van Zara Home zelf zetten zodat jullie een idee krijgen wat ze daar hebben.
Op de site staat ook een lookbook en de campagnefilmpjes. Maar ook ideetjes om cadeautjes samen te stellen.






Zoals je ziet heeft Zara al lekker die zomerse frisse look, maar zelf mochten we ook stylen. Met een groepje uit mijn klas gingen we in de zara onze eigen combinaties maken. Omdat we met meerdere visies en smaken bezig waren kwamen we tot interessante combinaties. Het is altijd fijn om met meerdere ogen te kijken, bij de Zara 12 om precies te zijn. We waren met z'n zessen lekker in de week met alle decoratiemateriaal. Inspiratie opdoen voor onze opdrachten en brainstormen voor onze opdracht op dat moment.



Wat ons heel erg op viel waren de vrolijke, zomerse kleuren. De exotische voorwerpen, maar allemaal net op een andere manier. Zo geven de kleuren van de glazen hierboven het net een andere frisse twist, heel easy om van iets simpels iets outgoings te maken. De ananas vonden wij zelf heel leuk, dat is op dit moment wel een trend, je ziet overal een ananas in terug komen tegenwoordig. Maar hier is hij net even anders omdat hij wit is. Gecombineerd met het vogeltje en het gouden dienblad vonden we dat het hier mooi tot zijn recht kwam.


Eigenlijk kwamen we elke keer terug op de exotische twist. Zo wilde we het bij dit dienblad neutraler maken, daarom hebben we simpel 'normale' glazen objecten gepakt, maar uiteindelijk kwamen we toch weet uit met het dienblad en de vogel en het klosje.. Het was weer exotisch. Achja, wel leuk. 
Zo zie je ook hoe je van iets heel simpels iets interessants kan maken. Door het neutrale glas te combineren met een fleurige print of kleur krijgt het een compleet andere uitstraling.


Zoals je ziet was het bij de foto's hierboven en hieronder ook weer lekker exotisch, ik denk dat het gewoon komt omdat we klaar zijn voor de zomer. We hebben allemaal zin in het lekker weer, een zonnetje, terrasje. We willen de vrolijke kleurtjes, teenslippers en topjes terug. Zonnebrillen weer op en ongegeneerd mensen kijken. Maar dat even ter zijde. 
Als je naar de foto hierboven kijkt, heb je toch het gevoel alsof je in een exotisch land zit? Dat is dus heel makkelijk te creëren in ons eigen kikkerlandje. De 'stro' geeft al een strandgevoel, maar als je kijkt naar kleuren en prints kun je dit zo zelf doen. Een etnische print en felle kleuren geven al snel een zomers gevoel, omdat deze vanuit het buitenland komen en daar ook veel gebruikt worden. En als je aan buitenland denkt, denk je aan warmte, niet aan Ijsland. Tenminste, ik.

Hieronder hebben we een 'ouderwets' kop en schoteltje met bloemenprint gecombineerd met een moderne theepot die er etnisch uit ziet door het kleurgebruik. De combinatie van goud en paars geeft dat gevoel. Door dit ook weer op hetzelfde 'dienblad' te zetten wordt dit gevoel versterkt. 


Terwijl de andere ladies bovenstaande combinatie aan het stylen waren, ben ik snel naar het badkamer stukje gevlucht. Ik had even zin om mijn eigen ding te doen en omdat we al veel mer servies hadden vond ik het tijd worden voor iets anders. Ik ben dus op zoek gegaan naar badkamerspullen. 


Ik zag deze onwijs leuke mand staan, super leuk om in je badkamer te zetten en je vuile handdoeken in te doen. Of juist je schone. Je kan er van alles in kwijt. Daarop heb ik een klein handdoekje gelegd, die ik eigenlijk vooral leuk vond als decoratie. 
Bij het stylen van de mand dacht ik vooral aan een relaxe moment in bad. Wat ga ik erop zetten wat dit gevoel versterkt? Ik dacht aan kaarsen, check. Een wijnglas? Te simpel dacht ik. Toen zag ik deze karaf staan, het deed me denken aan de films waarin die rijke mensen dit standaard in hun huiskamer hebben staan. Die luxe vond ik passen bij het ontspannen 'rijke' gevoel. Ik wilde ze ergens opzetten en kwam zo op het leuke plankje wat eronder staat. De zeep ligt erbij om het idee van de badkamer er nog in terug te laten komen, want zelf gebruik ik eigenlijk nooit een blok zeep. 
Het mandje dat erop staat gaf me een romantisch gevoel en je kan er natuurlijk een hoop kleine spulletjes in doen waarvan je niet wilt dat ze door de badkamer heen slingeren.



Ik zou zeker een keer naar binnen lopen als je in de buurt bent, je krijgt er geen spijt van!
Gebruik het als inspiratie en wie weet krijg je een super idee om weer iets te veranderen in huis, geef het net een andere twist met kleine accessoires en je hebt een compleet verfrissende nieuwe look in huis.

Liefs, 
Danique


"Live out of your imagination, not your history."
- Stephen Covey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten