vrijdag 1 augustus 2014

MUA - 2nd chance review: Undressed Eyeshadow Palette.



Om in de flow te blijven, weer een beauty review. Een tijdje geleden schreef ik een heel negatief review over MUA, mijn eerste aanraking met dit merk was alles behalve goed. Een paar weken later was er een 50% korting actie bij de Kruidvat en besloot ik dit eyeshadow palette nog een kans te geven omdat ik de kleuren toch wel mooi vond. Benieuwd of dit beter beviel? Lees mee..


Mua heeft een aantal eyeshadow palettes in hun collectie, waaronder deze. Het Undressed palette zou een dupe zijn van Urban Decay's Naked 1, wat qua naam al kan kloppen maar verder kan ik er niet veel over zeggen aangezien ik geen nakend palettes heb.


Het palette zit in een plastic doosje met zwarte onderkant en doorzichtige bovenkant. Met het open maken heb ik het gevoel dat ik heel voorzichtig moet doen, alsof de deksel elk moment kan breken als je er iets te hars aan trekt. Er zit een dubbelzijdig sponsapplicatortje in, die ik ofcourse alweer kwijt ben, maar ook eigenlijk nooit gebruik. Een ander nadeel is dat er geen spiegeltje in zit. Dat vind ik toch altijd wel een fijn iets bij een palette en dat mis ik dan ook hier. Het fragiele kun je ook terug zien in bovenstaande foto, tijdens het swatchen brokkelde de 5e kleur af..


In het palette zitten 12 kleuren, 10 bruintinten en 2 blauwtinten. Twee ervan zijn mat en de rest shimmery waarvan sommige zelfs met een glitter. Ze hebben eigenlijk allemaal wel een warme ondertoon en ze zijn vrij gepigmenteerd. Een aantal in de bovenste rij zijn wat minder gepigmenteerd, maar dat zijn er maar een stuk of drie.


Ik vind de kleuren erg mooi, ik heb er zelf nu 6 gebruikt. Ik heb heel vaak dezelfde oogschaduw op, vooral nu ik maar ca. 3 keer per week make-up draag. Als ik weer terug naar school ga zal ik hier ook meer in gaan variëren en meer looks uitproberen. Tot die tijd hou ik het vooral bij nude met soms een lichte smokey eye. 


Zoals je ziet worden de kleuren steeds gepigmenteerder en geven ze wel veel glitters af op de rest van mijn vingers. De twee matte kleuren, 1e foto middelvinger en 2e foto pink, zijn het minste gepigmenteerd. Vergeleken met de kleuren die ik heb gezien van het Naked palette is dit een goede dupe, de Urban Decay eyeshadows hebben natuurlijk meer pigment, geven minder af en zijn mooier verpakt, maar daar betaal je dan ook voor. Dit is wel een budget topper. 

Ik draag hier de twee matte kleuren, de lichtste over mijn hele ooglid en de donkerdere in mijn arcadeboog om wat diepte te creëren, ik maak mijn ooglook vrijwel altijd al met een eyeliner. Dit is hoe ik het palette meestal gebruik.
Hier heb ik ook de lichte matte kleur over mijn hele ooglid, maar dit keer heb ik de 4e kleur van boven en de 4e kleur van de onderste rij in mijn arcadeboog. Ik heb hier een natural smokey eye mee gecreëerd, die niet te dramatisch is, maar wel net iets meer geeft dan de vorige look. Ook deze heb ik afgemaakt met eyeliner en uiteraard mascara. 

Al met al geef ik het palette tussen de 6,5 en de 7. Ik vind een 7 eigenlijk net te hoog door de vooral tegenvallende verpakking, de oogschaduw die kapot ging en de fall out, maar een 6,5 net de laag omdat de kleuren wel heel mooi zijn. Dit palette heeft mijn slechte ervaring met MUA wel grotendeels goed gemaakt! Ik zal niet nog een keer foundation halen of iets dergelijks, maar oogschaduw zeker wel. 

Hebben jullie al ervaring met MUA, laat het me weten. Ik ben benieuwd of er meer zijn met gemengde meningen over dit merk.


Liefs,
Danique.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten