maandag 28 april 2014

Review, Swatches & Look: Rimmel Lipsticks.

Vandaag laat ik jullie, heel wat later dan verwacht, mijn Rimmel lipsticks zien. Toen ik net lippenstift ging dragen vond ik het zonde om daar meteen €20 en meer aan uit te geven en was ik fan van de Kate Moss collectie van Rimmel. Daarnaast heb ik nog wat andere uitgeprobeerd en hieronder lees je wat ik er van vind.


Rimmel Colour Rush long lasting intense colour balm in de kleuren 600 On Fire en 710 Drive Me Nude.
Tijdens de Ladies Night van de Kruidvat kreeg je de 2e gratis van Rimmel, tijd om in te slaan dus! Ik heb toen 2 color rush lip balms, een Rimmel Apocalips Lip Lacquer (die ik uiteindelijk niet meer in mijn review heb toegevoegd, hij is heel plakkerig en gewoon niet mooi, ik vond het niet eens de moeite om hem hierin mee te nemen..) en een nieuwe Kate Moss Lipstick gekocht. Hierboven zie je de twee swatches van mijn lip balms. 
Hij zit in een super leuke verpakking, het is een dik potlood, wat ik er onwijs leuk en schattig uit vind zien, in de kleur van de balm zelf. Hij wordt omschreven als long lasting intense colour balm, en daar gaan ze de mist in.. De kleuren zijn heel mooi en intense, intense colout check, maar na een uur zijn ze er al lang weer af wat ze dus absoluut niet long lasting maakt. Ik verwachtte dit wel en daarom had ik ze ook gekocht, ik verwachte een mooie lip balm die lang zou blijven zitten. Jammer genoeg is dit dus niet.. Wat dan wel weer klopt is de balm, hij is super moisturising en voelt fijn aan op de lippen.


Hierboven zie je 600 On Fire op mijn lippen, zoals ik al zei een hele intense kleur met een shiny finish waaraan je al ziet dat hij verzorgend is. Ik vind hem heel mooi en prettig op de lippen, hij heeft ook geen nare geur, het is alleen heel erg jammer dat hij niet lang blijft zitten. Ik werk zelf niet graag mijn make-up bij door de dag heen, als ik een lipstick draag doe ik dit hooguit 2 keer op een dag bijwerken, dus draag ik de balm niet vaak.


Zoals de naam al zegt is, 710 Drive Me Nude, dit een nude balm. Er zitten wat roze en oranje tinten in, hij is overwegend 'bruin', een hele mooie nude kleur, maar doordat deze in tegenstelling tot de volgende niet dekkend is zie je (zoals je op de foto al ziet) oneffenheden op je lippen er doorheen. Ik had op deze dag last van droge lippen, veel velletjes en kapotte plekjes en dat zie je dan meteen. Als ik hier geen last van heb draag ik een lipstick en als ik dit wel heb draag ik een balm, waar ik dus niet die vervelende plekjes doorheen zie. Overall ben ik niet tevreden over deze balm. Ik vind hem op de lippen niet mooi en hij blijft niet lang zitten. Het enige voordeel is dat hij je lippen niet uitdroogt, maar dat doet een vaseline of lip butter ook niet en die houden je lippen langer gehydrateerd. Deze draag ik dus eigenlijk nooit.

Hierboven een swatch van de Moisture Renew Lipstick in 230 Coral Garden
Deze lipstick van Rimmel vind ik het fijnst, hij is ontzettend verzorgend, heeft een mooie intensiteit van kleur, is heel goed op te bouwen door middel van aanbrengen (ik dep hem vaak op mn lippen voor een zachte hydraterende kleur, het fleurt je gezicht net wat op zonder over the top te gaan met een lipstick), de kleur zelf viel mij wat tegen maar ze verkopen hem wel in nog een hoop andere mooie kleuren. Het enige nadeel is dat hij niet zo fijn ruikt en niet de hele dag blijft zitten, wat eigenlijk nooit is met een hydraterende lipstick.


Ik heb hem hier vol aangebracht, met de kleurintensiteit zoals hij is, niet zoals ik hem normaal gesproken op mijn lippen dep. Zoals je ziet is het een hele mooie verzorgde look door de glans die erop zit en de koraal kleur. Hij is niet roze en niet rood, er zit een beetje van alles in waardoor hij goed te matchen is met allerlei looks. Ga voor een zachte natural look voor een lichte kleur en als je wilt dat je lippen meer spreken maar wel 'natural' blijven kun je gaan voor de intensiteit die ik hierboven heb.

Hier zie je mijn Lasting Finish Lipsticks van Kate Moss, van boven naar beneden 03, 05 en 107.
De lipsticks van Kate Moss zijn hele fijne lipsticks met een mooie kleurintensiteit, niet compleet uitdrogend maar ook niet heel hydraterend, niet volledig mat maar ook niet heel shiny. Elke lipstick heeft een andere geur, zo ruikt de nude kleur zacht en zoetig maar ook een beetje muf, de roze ruikt heel zoet en fruitig maar ook hier zit net een muf luchtje aan en de rode heeft een aparte geur die ik eigenlijk niet kan thuisbrengen maar die vooral wel heel muf is. Bij de muffe geur moet je denken aan de geur van een hele matte lipstick, deze hebben vaak een typerend muf luchtje die hier heel duidelijk in terug komt.


Hierboven zie je 03, de nude variant, hij komt op de foto veel meer als een lipgloss over terwijl hij in het echt redelijk mat is met een lichte glow. Het is een hele mooie nude lipstick, die redelijk lang blijft zitten vergeleken met andere drogisterij lipsticks, vergeleken met een high end lipstick natuurlijk niet maar dat zie je dan ook terug in de prijs. De enige reden dat ik hem eigenlijk niet vaak draag is omdat ik bij een nude look altijd voor Creme Cup van MAC ga en daar kan deze simpelweg niet tegenop. Maar mocht je niet boven de drogisterij prijsklasse uit willen gaan is dit een perfecte nude lipstick.


Hierboven zie je de tweede kleur, 05, een hele mooie felroze lipstick. Hij is absoluut niet mat maar mooi shiny. Niet te, het geeft geen lipgloss effect maar een mooie satin finish. Ik heb deze gekocht omdat ik wilde kijken of ik een roze lipstick zou dragen voordat ik Relentlessly Red kocht van MAC.  De kleuren zijn eigenlijk totaal niet te vergelijken maar het ging mij om het idee. Deze lipstick beviel mij goed, hij bleef niet heel lang zitten maar ik denk dat daar gewoon de kracht van Rimmel niet ligt. Rimmel moet het niet van de long lasting hebben maar meer van de kleurintensiteit, want die is net zoals bij de rest van de lipsticks super goed! 


Als laatste zie je hier 107, de rode lipstick van Kate Moss. Deze zit in tegenstelling tot de andere twee ook in een rode verpakking. Ik ben heel erg tevreden over deze lipstick! Ik heb hem afgelopen winter heel vaak gedragen omdat hij lang mooi bleef. De kleurintensiteit werd in de loop van de dag wel minder, maar na het kerstdiner had ik nog steeds een mooie rode kleur op mijn lippen die niet opgedroogd op weg gevaagd was. Dus hoewel hij niet long lasting was qua kleur bleef hij wel heel lang heel mooi, en dat is voor mij belangrijk omdat ik niet elk uur in de spiegel kijk om mijn make-up bij te werken. Nadat de kleur minder wordt vervaagt hij langzaam en worden je lippen niet lelijk.
Nu ik Ruby Woo van MAC heb gekocht zal ik deze niet vaak meer dragen, mijn voorkeur ligt toch bij mat en langhoudend, maar ik raad hem zeker aan!


Dit waren al mijn Rimmel lipsticks en looks, behalve de lip lacquer dan, ik heb bij elke lipstick dezelfde nude look op mijn ogen omdat dit eigenlijk ook is wat ik altijd draag bij een lipstick. Bij de rode zou ik normaal gesproken alleen de bronzen ooglook weg laten, ik zou gaan voor een matte bronzer in m'n crease, eyeliner en verder niks. Ik vind het belangrijk om bij een catchy lipstick je ogen simpel te houden. Bij velen vind ik het ook mooi als ze verder alleen mascara dragen, maar bij mijn ogen ga ik daar nooit voor in combinatie met een lipstick, dit omdat mijn ogen dan niet spreken en het lijkt alsof ik geen tijd had om mijn make-up af te maken.

Ik hoop dat jullie een goede impressie hebben gekregen van deze lipsticks en binnenkort zal ik ook zo'n zelfde review online zetten van mijn MAC Lipsticks!

Liefs,
Danique


He that can have patience can have what he will.
- Benjamin Franklin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten