zondag 23 maart 2014

Sunday Morning Essentials: terugblik op de week en photo diary.


Sunday Morning, langzaam werd ik wakker om 8 uur. Veeeel te vroeg, ik draaide me een paar keer om en viel weer terug in slaap. Heerlijk zo'n zondagochtend waarop dat gewoon kan. Naar je wekker kijken en zien dat je nog lekker verder kan slapen. Toen ik daarna om half elf weer wakker werd, heerlijk uitgeslapen, besloot ik om in bed te blijven liggen om wakker te worden. Tien minuutjes gewoon blijven liggen met mijn ogen dicht. 
Toen ik een beetje wakker was heb ik lekker de Vogue erbij gepakt. Het was een drukke week, dus ik heb nog geen tijd gehad om die rustig door te lezen. Daarbij zette ik mijn bril op, het was wel weer zo'n ochtend dat ik met hoofdpijn wakker werd, een dag waarbij ik besluit om mijn bril op te zetten. Een mooi interview met Sylvie Meis, met nog mooiere foto's. Eindelijk eens een ander verhaal dan de media ophef met affaires etc.  Toen ik de Vogue had gelezen, pakte ik mijn laptop erbij. Even Social Media checken. Standaard in mijn ochtend ritueel. Ik vind het leuk om foto's te zien van iedereen die een avondje is gaan stappen.  Toen bedacht ik mij dat dit misschien wel een leuke blog post zou zijn, mijn sunday morning essentials in combinatie met een photo diary, en hier is hij. Op de foto zie je ook nog mijn favoriete parfum, die helemaal bij een zondag thuis hoort, Coco Mademoiselle. Dit is al mijn tweede flesje waar ik aan bezig ben. En een kettinkje die ik elke dag draag of bij mij heb. Het is een kettinkje met veel betekenissen, die hier dus niet kon missen.

Photo Diary.

Maandag was een rustige dag, ik heb een artikel geschreven voor m'n blog over Superfood voor je haar en gepubliceerd. 's Avonds moest ik werken en daar ontdekte ik dat ik een raar 'balletje' in mijn ooghoek had. Het zat onder mijn huid aan de binnenkant van mijn oog. Ja hoor, ontstoken. Ik heb ook altijd wat. Gelukkig is die nu bijna weg. Ik heb overdag nog een maquette gemaakt voor een schoolopdracht van het vak Ruimtestyling. Was erg leuk om te doen. En nog wat afbeeldingen uitgezocht om mee te nemen naar school, waar we ook weer opdrachten mee gingen maken.


Eindopdracht Modetekenen.
Dinsdag ging ik weer naar school, onwijs veel hoofdpijn door mijn oog. Geen make-up op en mijn bril op, ik voel me dan meteen zo'n zwerver. Op school heb ik lekker gewerkt en wat beoordelingen terug gehad. Daarom blikte ik op instagram terug op een van mijn eindwerkstukken van het vorige blok. Een storyboard voor modetekenen. Voor een ander vak hadden we een kledingcollectie gemaakt en met een van die outfits moesten we voor modetekenen een storyboard maken om je kledinglijn te promoten. Allemaal fictief natuurlijk. Mijn collectie had ik 'Urban Elegance' genoemd, het moest Hip-Hop gerelateerd zijn en ik had hier de chique versie van gemaakt. Met bijpassend storyboard, waarin je dus de stad, de elegantie en de hip hop in terug ziet. (Zie foto hier boven).


Begin prognose ambacht.
Woensdag was weer een normale schooldag, ik heb op woensdag Prognose. Waarbij we dus trends moeten analyseren en prognoses maken. 's Middags een paar uur buiten gelopen om foto's te maken en inspiratie op te doen. Ook heb ik woensdag de Get to know me TAG geupload waar ik onwijs veel leuke reacties en lezers op kreeg. Leuk om te horen! 



Donderdag was het heerlijk weer, maar helaas, ook gewoon een dag waarom ik naar school moet. We moesten onderzoek doen op internet naar Communities voor Product Marketing en iedereen moest apart zitten met oordopjes in zodat we elkaar niet konden storen. Nogal lame en een basisschool gevoel, maar om het een beetje leuk te maken hadden we de klapdeuren van het balkon open gezet en onze tafels ervoor geschoven. Konden we alsnog in de zon werken. Zie hierboven het mooie uitzicht dat wij hebben vanuit ons lokaal. Een school op de Westersingel is zo verkeerd nog niet.


Vrijdag, bijna weekend, wat een heerlijk gevoel geeft dat altijd. Ik heb die dag niet zo veel gedaan of mee gemaakt. Twee vakken gehad op school en daarna naar huis. 



Dit was een typische zaterdag, ik heb een beetje huiswerk gemaakt, gewerkt tot de avond. Daarna was ik alleen thuis, mijn ouders waren naar een feestje en ik had niet zoveel zin om iets te doen. Ik heb mijn favoriete wijntje gepakt en ben op de bank neergeploft voor de crime night op net 5. Ik heb een lekker rustig weekend gehad, ik kan daar wel van genieten. 


Ik hoop dat jullie ook een fijne week hebben gehad en geniet nog lekker van je zondag. 
Life is as grond as you make it.

Liefs,
Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten